Acte necesare

ALTE INFORMATII PUBLICE / ACTE NECESARE

Transcriere acte

- Actele de stare civila privind cetatenii romani aflate in strainatate, care se inregistreaza la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de cariera ale Romaniei, se trimit prin Ministerul Afacerilor Externe, pe masura completarii lor, la Primaria Sectorului 1 al municipiului Bucuresti impreuna cu documentele primare pe baza carora s-au intocmit actele. - Actele de stare civila ale cetatenilor romani intocmite in strainatate, la autoritatile locale competente, se transcriu, obligatoriu, in registrele de stare civila romane, in termen de 6 luni de la intoarcerea in tara sau de la primaria din strainatate a certificatului ori extrasului de stare civila. - Cererea de transcriere se adreseaza primariei localitatii in raza careia isi are domiciliul solicitantul, insotita de certificatul ori extrasul original, o copie (xerocopie) legalizata a acestora si traducerea in limba romana, autentificate de un notar public sau de oficiul consular roman. - Cetatenii romani cu domiciliul in strainatate pot cere transcrierea, direct sau prin imputernicit cu procura speciala, autentificata, in tara, de un notar public, iar in strainatate, de oficiul consular roman din statul de resedinta. In acest caz, cererea de depunere la primaria localitatii in raza careia au avut ultimul domiciliu, iar daca nu au avut vreodata domiciliul in Romania, la Primaria Sectorului 1 al municipiului Bucuresti, unde se va efectua transcrierea certificatului. - Dupa inregistrarea cererii, aceasta se inainteaza, impreuna cu toate documentele prin Serviciul judetean de evidenta a populatiei, la Directia de evidenta a populatiei care va dispune asupra transcrierii.